Ruilen en retourneren

Onder welke voorwaarden kan ik een product ruilen of retourneren?

Nieuwe TV toch te groot? Of was de kleur toch niet wat je verwachtte? Geen stress, gelukkig kan je in de meeste gevallen je product zorgeloos ruilen of retourneren.

Ruilen of retourneren is mogelijk binnen de 14 dagen na ontvangst van je product. Wij verwachten het product in originele en ongebruikte staat terug van jou te mogen ontvangen.

In sommige gevallen is het echter niet mogelijk om je product te ruilen of retourneren. Hieronder een overzicht van alle uitzonderingen:

-  Producten die gebruikt of beschadigd zijn
-  Producten waarvan de verzegeling gebroken is (softwarepakketten, inktcartridges/toners, smartphones/tablets)
-  Vouchers of cadeaubonnen

Let op! Ook voor uitgevoerde installatie- of inbouwdiensten door onze leveranciers kunnen we je geen geld teruggeven.

Hoe kan ik een product ruilen of retourneren?

Je product ruilen of retourneren kan je door de volgende stappen te doorlopen:

Stap 1: Retour/omruiling aanmelden

Je retour/omruiling kan je eenvoudig aanmelden via onderstaand formulier. Om dit formulier correct in te vullen heb je je factuurgegevens nodig, neem dus zeker je factuur bij hand.

Download het retourformulier en vul alle gegevens correct in. Sla vervolgens het ingevulde retourformulier op en mail deze door naar retour@vanloockelectro.be met als onderwerp [Retour: factuurnummer – voornaam achternaam].

Download retourformulier

Stap 2: Aanvraag goedgekeurd?

Je zal binnen de 24 uur een bevestigingsmail van je aanvraag ontvangen. Hierbij laten we je ook meteen weten of je retour/omruiling goed- of afgekeurd is.

Let op! Als bij ontvangst van de retour/ormuiling blijkt dat het formulier, zonder enige vorm van twijfel, niet naar waarheid of met opzet foutief door jou is ingevuld behouden we ons het recht om jouw retour/omruiling alsnog te weigeren. De producten worden dan op jouw kosten naar je teruggestuurd.

Stap 3: Retour/omruiling goedgekeurd?

Je hebt vanaf je goedkeuring 14 dagen de tijd om je product te bezorgen aan ons, dit kan door:

-  je retour op te sturen naar Van Loock Electro (Op eigen kosten)

-  je retour binnenbrengen in één van onze fysieke winkels. (Gratis)

-  je retour te laten ophalen door Van Loock Electro (Enkel voor grote toestellen, kostprijs € 40)

Stap 4: Retour verzenden/naar de winkel brengen

We rekenen erop het product in dezelfde, oorspronkelijke staat en verpakking terug te mogen ontvangen.

Product terugsturen

Vergeet geen omdoos (extra verpakking) rond de originele verpakking van het product te voorzien. Dit is noodzakelijk om het shipping label te kunnen bevestigen zonder schade aan te brengen aan de originele verpakking. Je mag je pakketje aan het volgend adres richten:

Van Loock Electro
Westmeerbeeksesteenweg 43
2221 Booischot

Product laten ophalen

Indien je in je retourformulier hebt aangegeven om je product te laten ophalen, wordt er via telefoon of e-mail een afspraak met je ingepland en wordt je product opgehaald door één van onze leveranciers (aan een meerprijs van € 40). We verwachten dat het toestel transport klaargemaakt is en zich bevindt op het gelijkvloers.

Product terugbrengen naar één van onze fysieke winkels

Je kan steeds kosteloos je product binnenbrengen tijdens de openingsuren in één van onze fysieke winkels. Hiervoor hoeft geen aparte afspraak ingepland te worden. De adressen en openingsuren van onze winkels kan je hieronder terugvinden:

Van Loock Electro - Booischot

Westmeerbeeksesteenweg 43
2221 Booischot

Van Loock Electro - Heist-op-den-Berg

Kleistraat 2
2220 Heist-op-den-Berg

Openingsuren (hetzelfde voor beide winkels)

Maandag-Vrijdag : 9u – 12u | 13u – 18u
Zaterdag : 9u – 12u | 13u – 17u
Gesloten op zon- en feestdagen

Stap 5: Ontvangst van jouw retour/omruiling

Zodra we jouw retour/omruiling hebben ontvangen gaan we aan de slag met de door jouw gekozen oplossing.

Heb je gekozen voor een retour? Dan storten we je het aankoopbedrag terug binnen de 5-10 werkdagen via de door jouw gebruikte betaalmethode.

Heb je gekozen voor een omruiling? Als het nieuwe product goedkoper is dan het geruilde, dan ontvang je binnen de 5 werkdagen het verschil op je rekening. Indien het nieuwe product dat je gekozen hebt duurder is, dan sturen we je via e-mail een betaalverzoek voor het resterende bedrag. Als we je betaling hebben ontvangen, sturen we jouw nieuw product meteen op.

Hoe snel is een retour verwerkt?

Alle retours worden meestal binnen de 5 werkdagen verwerkt nadat we deze ontvangen hebben. Eens de retour verwerkt is word je aankoopbedrag teruggestort op je rekening.

Hoe snel word ik terugbetaald als ik een product ruil of retourneer?

Eens we je retourzending hebben afgehandeld storten we het geld terug op je rekening. Het verwerken van je retourzending neemt gemiddeld 5 werkdagen in beslag. Hoe we je terugbetalen en hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van de door jou gebruikte betaalmethode:

-  Bancontact/Mister Cash of overschrijving vooraf: binnen 2-3 werkdagen

-  Visa of Mastercard: binnen 2-3 werkdagen

-  PayPal: binnen 5 werkdagen