Garantie en reparatie

Hoe kan ik een reparatie aanvragen?

Toestel defect? Geen probleem! Zowel binnen als buiten de fabrieksgarantie kan je bij ons terecht voor je reparatie*.

Je reparatie kan je eenvoudig aanmelden via onderstaand formulier. Om dit formulier correct in te vullen heb je je factuurgegevens nodig, neem dus zeker je factuur bij de hand.

Download het reparatieformulier en vul alle gegevens correct in. Sla vervolgens het ingevulde reparatieformulier op.

Download reparatieformulier

* Een reparatie aanvragen kan enkel en alleen indien het toestel werd aangekocht bij Van Loock Electro.

Binnen garantie

Indien je het defecte toestel binnen brengt in één van onze fysieke winkels of op eigen kosten opstuurt naar Van Loock Electro, dien je het reparatieformulier bij in de doos met het defecte toestel te verpakken.

Gaat het om een groot toestel? Neem dan contact op met onze klantenservice via het telefoonnumer +32 (0)15 22 23 54 of via e-mail naar reparaties@vanloockelectro.be.

Buiten garantie

Ook buiten de garantie staat Van Loock Electro voor je klaar. Breng je defecte toestel binnen in één van onze fysieke winkels of stuur je product in een stevige verpakking, op eigen kosten, naar Van Loock Electro. Indien het om een groot product gaat, mail dan je reparatieformulier door naar reparaties@vanloockelectro.be met als onderwerp [Reparatie: voornaam achternaam]. Vervolgens nemen wij verder contact met jou op.

Bij herstelling buiten de wettelijke garantietermijn en voorwaarden wordt, alvorens herstel, het defecte toestel geïnspecteerd en een inschatting van de reparatiekosten gemaakt. Hierna heb je als klant de mogelijkheid om te bepalen wat je wil doen:

Voor kleine toestellen:

-  Je gaat akkoord met het reparatievoorstel en krijgt je toestel binnen redelijke termijn in werkende staat terug.

-  Je weigert het toestel te laten repareren en wenst het toestel onhersteld terug te ontvangen, hierbij betaal je de onderzoekskosten van € 40.

-  Je weigert de reparatie en de onderzoekskosten te betalen, hierbij wordt het toestel gerecycleerd.

 Voor grote toestellen:

-  Je gaat akkoord met het reparatievoorstel, indien nodig worden de desbetreffende wisselstukken besteld. Vervolgens wordt je toestel gerepareerd.

-  Je weigert de reparatie en wenst het toestel te laten recycleren. Hierbij betaal je de onderzoekskosten van € 40. Je ontvangt van onze technieker een bewijs van betaling (werkfiche) die je kan gebruiken om € 15 korting te ontvangen bij aankoop van een nieuw toestel in onze webshop of in één van onze winkels. Online gebruik maken van deze korting kan je als volgt doen:

  • Stuur een kopie van je werkfiche en je nieuw aankoopfactuur naar webshop@vanloockelectro.be met als onderwerp [Korting: Factuurnummer – Voornaam achternaam]. Vergeet zeker niet je bankrekeningnummer te vermelden.
  • Je korting wordt binnen de 5 à 10 werkdagen gestort op je bankrekening.

Hoelang duurt de reparatie?

Binnen de garantieperiode

We proberen je product zo spoedig mogelijk hersteld aan je terug te bezorgen. Binnen de garantieperiode wordt het product veelal gerepareerd door erkende externe reparateurs. De geschatte reparatieduur bedraagt ongeveer 2 à 3 tal weken. Voor grote huishoudelijke producten komt de fabrikant het product bij jou thuis repareren.

Buiten de garantieperiode

Buiten de garantieperiode kan de reparatie iets langer duren. Hierbij wordt er eerst een inspectie uitgevoerd van het defecte toestel om de reparatiekosten in te schatten. Zo kan je zelf beslissen wat je wil doen. Pas als je ons de toestemming geeft om het product te laten repareren gaan we aan de slag. Voor reparaties aan grote huishoudelijke toestellen bij je thuis, neemt één van onze techniekers binnen de 2-3 werkdagen contact met je op.

Repareren jullie ook aan huis?

Onze reparatiedienst herstelt grote huishoudelijke toestellen aan huis die bij Van Loock Electro werden aangekocht en buiten de wettelijke garantietermijn vallen. Grote huishoudelijke toestellen omvatten: wasmachines, droogkasten, was/droogcominbaties, koelkasten, diepvriezers, koel-vriescombinaties, fornuizen en inbouwapparaten.

Let wel: reparaties aan huis zijn doorgaans enkel mogelijk binnen de regio’s Antwerpen en Vlaams-Brabant (arrondissement Leuven). Uitzonderingen kunnen (in medespraak met ons) gemaakt worden, echter kunnen er dan wel extra verplaatsingskosten in rekening gebracht worden.

Bij een reparatie aan huis wordt er eerst een afspraak ingepland, vervolgens komt onze technieker aan huis om de gebreken aan het defecte toestel te inspecteren. Op basis van deze informatie wordt er een inschatting van de reparatiekost gemaakt en wordt er de keuze gegeven om het toestel te laten repareren of te recycleren.

Wat is het garantiebewijs van mijn artikel?

Het factuur of aankoopbewijs van je bestelling geldt als garantiebewijs voor je artikel(en). Bewaar deze dus zeker op een veilige plek. Het aankoopbewijs ontvang je bij in de doos van jouw bestelling of wordt aan je overhandigd door onze leverancier.

Hoelang geldt de garantie?

Op de meeste producten bieden we je een wettelijke garantietermijn van 2 jaar aan op fabricagefouten. Deze garantie is wettelijk vastgelegd en afgestemd door de fabrikant op de verwachte levensduur van een artikel. Defecten of schade ten gevolge van foutief gebruik, slijtage, nalatigheid, water, val of stoten, slecht onderhoud of gebruik in strijd met de voorschriften van de fabrikant (zoals beschreven in de handleiding) worden niet door de garantie gedekt. De termijn van de wettelijke garantie begint te lopen vanaf ontvangst van het product.